Én ...az ország "leggazdagabb" csórója... :-)

Én ...az ország "leggazdagabb" csórója... :-)

2021. november 12., péntek

Váci Ügyészség válasza

A tegnapi napon megkaptam a Váci Ügyészség válaszát, amelyben megnyugtat, hogy azzal hogy hamisan vádolnak, még nem jelenti azt hogy bűnös is vagyok.
Szerinte majd a nyomozás dolga ezt tisztázni!

Na de pont ezért írtam nekik, mert a nyomozást elcseszték!
Hogy fognak ezek engem tisztázni?!

 

Ha esetleg nem olvasható, ide másolom a választ:

A súlyos testi sértés bűntette miatt Szebenyi István ellen a Váci
Rendőrkapitányságon 787/2021.bü. számon indult bűnügyben ezúton tájékoztatom,
hogy a gyanúsítás ellen csak annak közlésekor lehet panasszal élni. Erre tekintettel
beadványát az abban foglaltak tisztázása végett megküldtem a Váci
Rendőrkapitányságnak.
Egyben arról is tájékoztatom, hogy a gyanúsítotti kihallgatás még nem jelenti a
büntetőjogi felelősség megállapítását, védekezésének tisztázása a további
nyomozás feladata.
Vác, 2021. november 9.
dr.Kátai Péter sk.
vezető ügyész

Szóval szerinte az a kapitányság aki elcseszte az ügyemet, majd korrekten fog ebbe a későbbiekben nyomozni!
Vicc!

Írtam hát neki egy választ, amelyhez csatoltam a felismertetésemről készült fotókat is.
Íme a válasuzom:

Tisztelt Dr. Kátai Péter vezető ügyész Úr,

Megkaptam a levelemhez csatolt dokumentumot, amelyben arról tájékoztat, hogy a gyanúsítás ellen a rendőrségen a kihallgatás alkalmával kellett volna panasszal élnem.
Erre reagálva a következőkről kívánom tájékoztatni:
A kihallgatás alkalmával azonnal jeleztem a nyomozó Úrnak, hogy a sértettel szemben eljárást kívánok kezdeményezni, mert hamisan vádol. Erre az volt a T. nyomozó válasza, hogy de ők csak a munkájukat végzik, ellenük ugye nem teszek panaszt. Erre természetesen ráírtam a jegyzőkönyvre hogy nem.
Sajnos azonban a nyomozó Úr arról is elfelejtett tájékoztatni, hogy iratbetekintési jogom van. Az ügy dokumentumait később csupán háromszori határozott kérésemre volt hajlandó kiadni, mintegy 1 héttel később!

Az iratok áttanulmányozását követően az általam ismeretlen sértettet azonnal feljelentettem hamis vád miatt!
Elolvasva az iratokat számomra egyértelműen látszik, hogy az ügyben számos eljárási hibát vétett  a nyomozó hatóság! Már az elkövetés napján a kiérkező rendőrjárőr azonosította a feltételezett elkövetőt a gépjárműve alapján. Ebből az autóból ebben az utcában csupán egy van, néhány házzal a mi címünktől a Göd, Délibáb u. 13. szám alatt. Sajnos itt már nem volt alapos a nyomozó hatóság munkája, mert elmulasztották a feltételezett elkövetőt eljárás alá vonni, telefonját lenyomozni, kihallgatni! Helyette kezdeményeztek a sértettel egy fényképes felismertetést, amely alkalommal 4 hasonló karakterű, viszonylag azonos külsejű férfit mutattak meg neki. Ebből sajnos a sértett - holott korábban állította bármikor felismeri, - nem tudta kiválasztani az elkövetőt!
Véleményem szerint ez volt az első fatális hiba!
Később amikor a sértett visszament a feltételezett veszekedés helyszínére, tévedésből a mi házunkat mondta be. A nyomozó kolléga pedig lekérte az én fotómat, és az alapján kezdeményezte a meggyanúsíásomat! Tette mindezt úgy, hogy meg sem fordult a fejében hogy esetleg rosszul emlékszik a sértett, vagy otthon voltam e az elkövetés időpontjában, van e hasonló gépjárművem?!
Felállított egy koncepciót, mert tettest szeretett volna produkálni, nem az igazságot keresni!
Majd ismét kezdeményezett egy arcképes bemutatást, ahol viszont az előző felismertetéssel ellentétben 2 roma férfi, 1 18 éves fiatalember, és az én fotómat rakta a sértett elé! Mivel én voltam közülük az egyetlen fehér, európai, 50-es férfi, a sértett azonnal engem ismert fel! (Csatolom a felismertetésekről készült anyagot). Látható, hogy esetemben akár három alma mellé is berakhatta volna a fotómat, hogy könnyebb legyen a dolga!
Kihallgatásom alkalmával elmondtam a nyomozó úrnak, hogy nincs, és nem is volt hasonló autóm amivel a gyanúsított közlekedett! Ez ahogy láttam egyáltalán nem érdekelte a nyomozót. Igazoltam a vállalati autóm GPS adataival, hogy abban az időpontban nem is tartózkodtam otthon, amikor ez a bűncselekmény megtörtént. Ez sem érdekelte az urat!
Ezek után fordultam a sajtóhoz, mert esélyét sem láttam hogy befolyásolni tudjam ezt a koncepcióra épült nyomozást!




A fentiek ismeretében úgy gondolom ebben az ügyben a nyomozó hatóság nyilvánvalóan tévedett, de mivel hibát követett el, ebből visszafelé már nehéz mozdulni. Egyáltalán nem volt megalapozott a gyanúsítás, engem ebben az ügyben maximum tanúként lehetett volna idézni!

Sajnos az eset annyira megdöbbentett, hogy ezek után egyáltalán nem bízom a Váci Kapitányság Bűnügyi Osztályának nyomozati munkájában.

Rövidesen egyeztetni fogok ügyvédemmel, dr Dezső Antallal, és megvizsgáljuk egy az ügy lezárását követő polgári peres eljárás kezdeményezésének lehetőségét mind a sértett, mind pedig a Kapitánysággal szemben!

 Mindezeket csupán azért szerettem volna leírni Önnek, mert volt szíves jelezni, hogy visszaküldte az ügyet a kapitányságra.

Üdvözlettel:

Szebenyi István

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése