Én ...az ország "leggazdagabb" csórója... :-)

Én ...az ország "leggazdagabb" csórója... :-)

2011. június 16., csütörtök

"Ha van rajta sapka azért, ha nincs..."

Már-már elképesztő dolgok történnek a hadi relikviákat gyűjtőkkel hazánkban!

Gondoltam nem állom meg szó nélkül, hiszen az alábbiakban leírt esetek naponta történnek meg, rengeteg felesleges eljárási, szakértői, nyomozati költséget generálnak, miközben a valódi bűncselekményeknek még a gyanúja sem áll fenn.

A házkutatásoknak, lefoglalásoknak elszenvedő alanyaitól a felmentésüket követően még elnézést sem kér senki!

Én magam is elszenvedtem már néhány házkutatást, vádoltak már meg robbanószerrel visszaéléssel, lőfegyverrel-lőszerrel visszaéléssel, és amikor mindezekben jogerősen felmentettek senki sem kártalanított. Mi több, a tőlem lefoglalt tárgyak zömét a mai napig nem kaptam vissza, fogalmam sincs hol, kinek a raktárában lehetnek? Az ügyemet tárgyaló bírónak címzett levelemre a mai napig még csak válasz sem érkezett!

Jelenleg is folyik ellenem egy eljárás, amely nem tudom valójában most hol tart, talán ügyészi szakban... Az eset azért érdekes, mert egy EU állampolgárral történt egy csere, vagyis én feladtam a számára egy csomagot, és ennek megérkezése után Ő is feladott volna nekem egy csomagot. Mindkét csomagban II. világháborús tárgyak cseréltek volna gazdát. Mint kiderült utólag, a reptéren átvilágították a csomagot, és kiemelték. Ezután házkutatást, és lefoglalást tartottak nálam, mondván: visszaélést követtem el haditechnikai termékkel!

Fogalmam sem volt mi ez egyáltalán? Mit követtem el? Hiszen az Unióban bárki szabadon küldözgethet hasonló termékeket. Kiderült, hogy mi nem!

A napokban hívott egy barátom, aki arról számolt be, hogy kapott egy idézést a Reptéri Rendőrség egy nyomozójától, miszerint visszaélést követett el kulturális javakkal!

Kiderült, hogy nemrégiben egy német gyűjtőnek küldött ki egy meglehetősen viharvert Bulldog pisztolyt, amely hatástalan volt, és ráadásul hiányos. Ezt is kiemelték a reptéren!



Megjegyzem, ez a fegyver nem katonai alkalmazásra készült az 1920-as években bárki vehetett ebből akár trafikokban is! Több mint 1,5 millió darab készült belőlük, azaz nem nevezném ritkaságnak! Mivel bőven 1711 utáni, ezért nem lehet régészetileg védett sem!

Tehát: nem katonai, ezért nem minősül haditechnikai terméknek - még a mi szerencsétlen idióta jogszabályunk szerint sem - nem régészetileg védett, mivel az 1920-as években készült. Nem ritkaság, mivel nagy tömegben gyártották!

Akkor mi az Istenért lett ebből kulturális javakkal történő visszaélés!?

Úgy tűnik a bűnügyi statisztikák javítása minden mást józan gondolkozást felül ír ezekben az esetekben. Egyszerűen ügyeket kell generálni teljesen feleslegesen. Már most tisztán látszik, hogy egy halom ember, (nyomozó, szakértő, ügyész, ügyvéd, bíró) dolgozik egy nevetséges ügyön, és egy halom közpénzt szórnak ki ezekre a koholmányokra!

Kinek jó ez?

Úgy tűnik igaz Hofi örökbecsű idézete : "Ha van rajta sapka azért, ha nincs rajta sapka meg azért..."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése