Én ...az ország "leggazdagabb" csórója... :-)

Én ...az ország "leggazdagabb" csórója... :-)

2011. október 11., kedd

Kis magyar kanasszajárás régészeti ügyekben

Nemrégiben az MR1 Kossuth Rádió egy reggeli beszélgetős műsorában vettem részt. Beszélgetőpartnerem a Nemzeti Múzeum egyik régésze volt. A középpontban a fémkeresőzés, a fémkeresés hazai helyzete volt. Legális? Illegális? Mit, hol, miért?

A beszélgetés során Ő azt mondta, szerinte a régészet nyitott az amatőrökkel való együttműködésre. Akik normálisan, ellenőrzött keretek között működnének együtt a régészekkel, azoknak van helyük ebben az együttműködésben.

Tanácsára úgy gondoltam, megpróbálok utánajárni, milyen módom működhetne az együttműködésünk a régészettel?

Megkerestem tehát a területileg illetékes Megyei Múzeumok Igazgatóságát kérésemmel, akik a következő választ adták:

"Tisztelt Szebenyi István!

Mint a Megyei Múzeumok Igazgatóságainak Szövetsége tagja, megyei múzeumi
igazgatóságunk megfelelőbbnek tartja ilyen jellegű kérdésben a 19 megyei
múzeumot egységbe foglaló szövetség álláspontját kérni, hogy egységes
álláspontot alakíthassunk ki, mint arra mindig is törekednek a megyei
múzeumok.
Kérem, szíveskedjenek a szervezet elnökét, dr. habil. Kálnoki-Gyöngyössy
Mártont megkeresni (a szövetség hivatalos címe, székhelye: Megyei Múzeumok
Igazgatóságainak Szövetsége 8000 Székesfehérvár Fő u. 6.)

Üdvözlettel

Dr. Fülöp Éva
KEMÖ Múzeumainak Igazgatósága"


Ennek megfelelően megkerestem tehát a Megyei Múzeumok Igazgatóságainak Szövetségét, és annak elnökének írtam.
Na Ők még csak nem is válaszoltak...

Ezek után írtam a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal illetékesének, aki a következőt írta válaszában:

'Tisztelt Szebenyi István Úr!

A régészekkel történő együttműködés ügyében tisztelettel javasoljuk, forduljon a Magyar Régész Szövetség elnökéhez, dr. Jankovich-Bésán Dénes úrhoz (jankovichbd@gmail.com). A szervezet honlapja egyébként: http://www.regeszet.org.hu.

Kérem, fogadja munkájukhoz nagyrabecsülésünket és jókívánságainkat.

Tisztelettel üdvözli:


Dr. Deme Péter
társadalmi kapcsolatok referens
Kulturális Örökségvédelmi Hivatal
Nemzetközi, Magyar-Magyar, Társadalmi Kapcsolatok
és Világörökség Főosztály
Társadalmi Kapcsolatok Osztály
1014 Budapest, Táncsics M. u. 1.
224-5580"

Így most miután jól körbe küldözgettek mindenhová, megírtam utolsó levelemet a Magyar Régész Szövetség elnökének...

Várom, vajon Ő kihez fog még tovább irányítani?

Mit tegyen hát az állampolgár, ha jogkövető módon szeretne eljárni ebben az ügyben, és megpróbál legálisan fémkeresőt használni, és munkájával segíteni a régészetet?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése