Én ...az ország "leggazdagabb" csórója... :-)

Én ...az ország "leggazdagabb" csórója... :-)

2010. április 2., péntek

Az állampolgár, és a közlekedési rendőr

Az alább leírt esetem bizonyára mással is megtörtént már, és talán nem bosszankodott rajta mint én. De sajnos engem ez bosszant, így leírom.

Rég jártam a városban, azaz tatabányán. Mostanában nem volt dolgom arra, de ma ez a nyugalom megszakadt.

A város a szokásos nyugalmat árasztotta, a szokásos nyugis forgalom az utakon. A régi vágóhíd utcája felől érkeztem autómmal, és az OMV kútnál a lámpa éppen zöldre váltott amikor balra akartam kanyarodni Sárberek felé a négysávoson. A belső sáv telítve volt, és hogy elkapjam még a zöldet, a külsőbe húzódtam.

Alig hagytam el a kereszteződést amikor leszirénázott a szerv! Megálltam, s miközben kiszálltam a járműből, azon gondolkoztam, mi a túrót követhettem el? Végül arra jutottam, szerintem semmit.

Majd Ő is megkérdezte: - Tudja miért állítottuk meg?

-Nem - feleltem.

A találós kérdést így rövidre zártuk, szabad a gazda... mire kinyögte, hogy bizonyára elkerülte a figyelmemet, de forgalmi rend változás történt, és a külső sávból nem lehet balra kanyarodni többé. Igaz hogy az elmúlt 20-25 évben így szoktuk meg, de ez már nem számít...

Megkérdezte, feljelentsen, vagy elismerem, és így "megúszom" egy ötezerforintos helyszíni bírsággal.

Természetesen elismertem a szabálysértés elkövetését. Úr Isten! Mekkora bűnt követtem el! Hiszen minden más jármű pirosban állt, csak nekünk balra volt zöld, így senkit nem veszélyeztettem, nem sodortam le az útról. Nem hajtottam gyorsan, csupán benéztem egy állítólagos táblát, ami azóta került kihelyezésre hogy utoljára arra jártam.

Ha nem egy közlekedési rendőr lett volna, hanem egy ember, akkor talán annyit mondott volna: Uram ha ez legközelebb előfordul, megbírságolom. Vagy: Tudja mit, kövessen! Nézze csak azt a táblát! stb.

De nem, azonnal lebírságolja a polgárt! Hiába, úgy tűnik Tatabányán semmi sem változott, a bűnelkövetők szabadon garázdálkodhatnak, mert a rend éber őreinek még mindig az autósok sarcolása van kiadva. Hajrá Magyarország! Hajrá Magyarok!

Tőlünk kicsit nyugatabbra talán ez is másképp van, és talán nem is utálják ennyire az autósok a rendőröket. Vajon miért?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése